Pagina's

maandag 5 november 2012

Workshop sneeuwkristallen


Op 29 december 2012 ga ik samen met Truus Kreeft een workshop Sneeuwkristallen doen. Daartoe ben ik flink aan het oefenen. Een sneeuwvlok bestaat uit een zeshoek, een hexacon, zeg maar een honingraat. Een hexacon bestaat uit driekhoekjes. Ik heb een soort ruitjespapier gemaakt, maar dan niet van ruitjes maar van driehoekjes. Met veel tellen maak ik vanuit het midden een sneeuwvlok, altijd in zessen en altijd zoals een groeimandala. Zo groeit een sneeuwvlok ook. Afhankelijk van de weersinvloeden groeien een zeskantje aan of staafjes of driehoekjes of ruitjes. Het bijzondere is, dat geen van de sneeuwvlokken hetzelfde is.


Hieronder zie je een uitvergroot stukje








Zoals je ziet kun je met prachtige koele kleuren de sneeuwkristal inkleuren.







Of met witte gelpen op zwart papier





Nog een mooie.

Ik denk dat het een bijzondere workshop gaat worden, de 29e. Wie weet ligt er wel sneeuw! Overigens zitten we in het Boshuisgebouw in De Bilt, met rondom de bossen. Voor meer informatie kijk naar mijn website: www.margotpostma.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten